Ragin Cajuns - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Milou Israel - WaarBenJij.nu Ragin Cajuns - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Milou Israel - WaarBenJij.nu

Ragin Cajuns

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Lafayette

Watzzz uppp!!

Ik zie dat ik me vorige berichtje ongeveer 2,5 week geleden is dus ik heb ongelofelijk veel te vertellen dus pak iets lekkers te drinken, misschien iets lekkers te eten en geniet van mijn verhaal ;)

Laat ik beginnen met het goed nieuws! We hebben maandag te horen gekregen dat we een coach hebben!! Jaaa ik kan het zelf ook bijna niet geloven, na 5 weken al geen coach te hebben is er toch gewoon nog iemand die ons team wil coachen :D Haar naam is Tina Samara en woont op dit moment in Colorado maar komt oorspronkelijk uit Noorwegen. Maar ze woont al vanaf haar 3e in USA, dus is eigenlijk gewoon Amerikaans.
Ze is hier ook op bezoek geweest en ze is volgens mij echt een super coach.. ze was heel spontaan en we hadden een teammeeting met haar waar ze erg leuke dingen vertelde. Ik heb haar even op Google opgezocht en heb ongeveer de hele geschiedenis van haar leven gevonden:D Ze is 34 jaar oud, ze heeft zelf gespeeld voor de Universiteit of Georgia waarbij ze met haar team Nationaal kampioen is geworden! Ze was number one nationally ranked doubles team en heeft hoofdtoernooi gespeeld van de US Open.
Ook heeft ze in Fed Cup team van Noorwegen gespeeld :D Daarnaast is ze een Golf pro en heeft een eigen Fitness programa opgezet.. Naja ik kan zo nog wel even doorgaan maar dan word me verhaal wel erg saai:D De bedoeling is in elk geval dat ze hier binnen 2 weken is!

Maar Vrijdag 26 september was mijn laatste berichtje. Dat weekend heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan behalve dat we zaterdagavond waren uitgenodigd door een goede vriendin (Ginger) van onze ex coach die graag voor ons team wou koken, naja no problem want dat cafateria eten komt op dit moment echt me strot uit! Ik heb al 9(!) weken geen aardappelen op!! Elke dag rijst, kip, turkey, spaggetti of pizza of friet met hamburger. Als ik er nu aan denk moet ik al bijna kotsen, maar wij met het hele team naar Ginger toe waar ik voor het eerst in me leven garnalen op heb! Die dingen smaken helemaal nergens naar maar gelukkig had Ginger een heerlijk sausje dat ze toch nog een beetje wat lekkerder maakte:D Savonds nog even met het hele team de film Sex & the city gekeken, ik had die gewoon nog niet gezien en ik kan je zeggen JE MOET HEM ZIEN, echt GE-WEL-DIG;)
Naja daarna ben ik lekker naar bedje gegaan want de volgende dag moest ik helaas studeren want ik had die maandag me eerste examen van muziek.. Ja geloof het of niet maar ik heb gewoon Muziek, gaat over Jazz Historie.. ik studeer Marketing en ik heb muziek.. ja ik zie de link ook niet echt maar goed:D Ik moest gewoon naar muziek luisteren en dan moest ik zeggen welke muzikant daarbij hoorde en het instrument.. Gelukkig was de test niet echt moeilijk en had ik 91/100 dus als je nu iets wilt weten over Jazz historie, ask me;)

Daarna had ik weer 3 dagen school en toen begon FALL BREAK!! Dat betekende dat ik donderdag en vrijdag geen school had en ook geen training dus party party:D Woensdagavond ben ik eerst naar appartement van 1 van de tennisjongens geweest en toen zijn we rond 1 uur down town ( stad) gegaan en toen daarna ben ik weer teruggegaan naar appartement voor after party wat betekende dat ik rond 6 uur s ochtends thuis was en een ongelofelijke super avond heb gehad, zie fotos! Donderdag heb ik eigenlijk heel de dag in me bed gelegen en ben ik nog even sportief gaan doen door te gaan tennissen met Mia en ben ik s avonds uit eten geweest en heb ik de best zalm ooit in me leven op! Vrijdag hadden Julie, Angela en ik besloten om naar de bios te gaan.. Alleen is het niet bij 1 film gebleven maar hebben we er 3 gezien:D Update van de Movies:
We begonnen met Nights in Rodanthe, is film van de makers van de Notebook.. Echt hele goede mooie/zielige/leuke film en moet je zeker zien! :D Daarna zijn we naar Mirrors gegaan waar ik ongeveer 5 hartaanvallen heb gehad.. maar ook erg goed was.. en we hebben de dag afgelosten met Nick& Norah’s infinite Playlist wat een goede film is om een keer te huren op dvd..:D Ik heb van s middags1 tot s avonds half 7 in de bios gezeten wat erg vermoeiend is kan ik je zeggen!

Maandag begon school helaas weer.. 1e uurtje Engels waarbij ik op dit moment een essay aan het schrijven ben over de effecten van de Financial crisis in de USA waarbij ik langzaam erachter kom dat het niet echt slim was om dit onderwerp te kiezen:D Daarna had ik Geology waarbij ik in een klas zit met ongeveer 200 mensen dus een goed moment om me slaap in te halen:D En daarna had ik muziek waarbij ik ongeveer 50 minuten als een gek aantekeningen zit te maken over alles wat de leraren zegt zodat ik er bijna kramp van in me hand krijg :D
Dinsdag had ik weer heerlijk training om half 7 s ochtends en had ik s middags business administrator waarbij op dit moment elke keer mensen komen praten over wat je kan doen met je Major.. Daarna had ik Economie en als ik zo het boek door kijk niet al te moeilijk lijkt, maar als de les begint dan begint die gast te ratelen en dan snap ik er geen REET meer van! Maar goed ik heb dinsdag me 1e test dus we zullen zien.

Maar vorige week donderdag zijn we vertrokken op ons 1e toernooi in Mississippi@ Oxford!!:D:D We zijn s ochtends om 10 uur vertrokken waarbij we werden opgehaald in een soort bus van de universiteit met RAGIN CAJUNS erop, waar ongeveer 15 mensen in kunnen zitten. De mannencoach is met ons meegegaan en was ongeveer 6-7 uur rijden. We kwamen s avonds om 6 uur aan in ons hotel waar ik echt een super relaxte kamer samen met Briggitt deelde. Had een eigen 2persoonsbed :D Ben er eigenlijk dan pas achter gekomen wat voor ongelofelijke slechte matras ik slaap.. snap zelf eigenlijk ook niet dat ik erop kan slapen.. lig eigenlijk gewoon op hout.. maar goed daarna zijn we nog een uurtje gaan trainen en daarna zijn we uit eten geweest.. Iedereen krijgt elke dag 31 dollar waarvan je je lunch+ avondeten moet betalen. Volgende dag begonnen de wedstrijden en we begonnen met dubbelen.. ik speelde samen met Angela en helaas verloren we met 8-6.. Je speelt bij de dubbel maar 8 games en bij 8-8 speel je een tiebreak.. Maar ik was toch wel een beetje zenuwachtig voor me eerste toernooitje maar op zich hadden we wel goed gespeeld.. op 6-7 nog kansen gehad voor 7-7 maar helaas niet gepakt.. De meisje waarvan we verloren werden uiteindelijk 2e!

Daarna moest ik singelen. Je hebt verschillende schema’s. De hoogste schema is A daarna krijg je B daarna C en D is het laagste. Uit mijn team speelt de nummer 1 en 2 in A en nummer 3 en 4 in B en nummer 5 in C en nummer 6 in D. Ik speelde in schema B.
Je zult het niet geloven maar ik lootte tegen een NL meisje! Zit je aan de andere kant van de wereld speel je nog tegen een NL, maargoed ik had nog nooit van haar gehoord en ook nog nooit tegen gespeeld. Ik won me eerste wedstrijd met 6-0 6-0, kon niet beter beginnen door in me eerste singel in Amerika geen game te verliezen:D Savonds zijn we weer lekker uit eten geweest met het team en had ik nog geld over omdat er een lunch was op de club, word nog rijk van die toernooien;)
Volgende dag mochten we beginnen met nog een dubbel in de verliezers ronde die we wonnen met 8-5 :D En daarna moest ik kwartfinale spelen tegen 2e geplaatst meisje uit Bulgarije die van de University of Arkansas was. Deze University is ongeveer nummer 22 in Amerika en is dus super goed. Ik won van haar met 3-6 6-4 6-1!! Ongeveer 3 uur in de hitte op de baan gestaan, dus ben nu super bruin en was echt een super goede wedstrijd en stond nu dus in de halve finale:) Nou moest ik ongeveer 1 uur later tegen een meisje spelen waarvan ik de vorige dag had verloren in dubbels. Helaas verloor ik deze wedstrijd 6-1 6-2 Meisje was gewoon beter. Maar al met al toch wel een redelijke goede start door op me 1e toernooi halve finale te halen:D Ik kwam tijdens dit toernooi erachter hoe leuk college tennis is. Iedereen heeft zo zijn eigen Yell, die van ons is RAGIN CAJUNS, dus als een teamgenootje aan het spelen is dan zijn de toeschouwers je teamgenootjes en lopen dan ook constant te schreeuwen over de banen om je aan te moedigen! Ook iedereen heeft zijn eigenlijk kleur van kleren. Ook mag er gecoacht worden dus alle coaches zitten ook op de banen, wat ook soms erg fijn kan zijn :D Heb het echt super naar me zin gehad, lekker in hotel geslapen, elke avond uit eten en soms ook s middags, en nog tennissen ook en alles word betaald.. kan niet beter toch?:D Ook waren er nog een paar andere NLs op het toernooi( zie foto) wat ook wel gezellig was om even me te praten:D
We zijn zondagnacht teruggekomen waarbij ik erachter kwam dat ik vandaag(woensdag) me tweede examen van Geologie had.. dus eigenlijk 2 dagen had om te leren voor 3 hoofdstukken en maandavond had ik school en had ook training die dag dus ik was eigenlijk gewoon genaaid!:D Ik heb vandaag de test gehad en ik heb echt geen idee hoe ik hem gemaakt heb:D Hopelijk heb ik wat goed gegokt :D
Maar volgende week woensdag vertrekken we voor ons 2e toernooi naar Texas@ Dallas!
Heb het op dit moment wel ongelooflijk druk met school maar ik ga het allemaal redden:)
Owja Zaterdag is er blijkbaar al een voorfeest voor Halloween, paar teamgenootjes hebben al een kostuum gekocht.. ik weet nog niet hoe ik ga maar ik hou jullie op de hoogte! :D

Ik zal wat nieuwe fotos erop zetten maar aangezien er maar 10 op kunnen, wissel ik ze gewoon af en toe! Is ook veel leuker dan 100000 foto's :)

Ik hou jullie op de hoogte en ben gewoon al over de helft!! Over 59 dagen ben ik alweer terug in NL.. ja als je je verveelt in de klas dan ga je maar tellen over hoeveel dagen je terugbent in NL:D

Liefs Lou


  • 16 Oktober 2008 - 03:53

    Laura:

    Goed verhaal hoor... en wat een leuke foto wie zijn die hippe mensen?! ;)

  • 16 Oktober 2008 - 09:05

    Luke:

    Yoo LouI,

    Ja idd goed verhaal hoor, wist niet dat je zo goed kon lullen. Je Nederlands zit ook nog wel snor, na een paar kleine foutjes dan;)..

    Gaat je goed af dan dat hardcourt, met je halve finale, goed gedaan.

    Hier in NL ook alles goed, me broer en me ouders helpen verhuizen dus ook lekker druk. Maar momenteel wel herfstvakantie. Ohja en bij Lobbelaer kom ik waarschijnlijk in het 'goede' 2e klasse team. Dus dat is ook hoopvol, al dat harde trainen wordt toch uitbetaald :P..

    Ik tel al 58.

    XX

  • 16 Oktober 2008 - 12:55

    Lianne:

    Milou!
    Zo gelukkig dat er dan eindelijk een coach is!
    Leuke verhalen allemaal, niet te veel feesten he haha!
    Kiss Lia

  • 16 Oktober 2008 - 13:53

    Tess:

    Ha zus!
    Ben al aan het tellen!

    X

  • 16 Oktober 2008 - 15:51

    Femke:

    Milou!
    Wat een superleuk verhaaltje:D En echt ontzettend kikke dat je gewoon een nieuwe coach hebt! Het klinkt wel heel goed haar historie!! Echt tof joh! Ben blij voor je ! En blijft Myrthe nu nog of niet!? Echt super!!
    En wat grappig dat je Laura en Karen hebt gezien! Nog lekker een beetje NL mensjes om je heen!
    Ik was al vrolijk maar nu ben ik nog vrolijker je goede bericht! Moet je vaker doen ;)
    Veel plezier nog!!
    xxxx Fem

  • 16 Oktober 2008 - 22:18

    Maril:

    Wat een heerlijke tijd heb je daar, genieten maar. Eindelijk ook wat jongens op de foto.
    Geen stormen meer op komst?
    Leuk om je verhalen te lezen.
    How time flies when you're having fun.

  • 17 Oktober 2008 - 11:43

    Tabita:

    Super dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er verder van en blijf lekker en goed spelen in je toernooien!

  • 17 Oktober 2008 - 17:34

    Lou S:

    Heee Louiii

    Wat een verhaal zeg heb pijn aan mijn ogen ervan:P! Leuk dat je het zo naar je zin hebt ben ik erg blij mee!! Ik tel met je mee totdat je weer thuis bent gaan we even een maandje feesten hier in het koude NL! nouja goed ik hoop je snel te spreken op skype want we moeten snel bij praten:D:D:D

    Kusje

  • 17 Oktober 2008 - 17:46

    Waci:

    Haha jezus wat een verhaal.. Wel leuk!
    Echt relaxt dat je weer een coach krijgt! En die zalm hè.. Ik snap het heeeel goed dat je de lekkerste zalm ever hebt gehad, wantja lijkt me niet zo moeilijk als je zelf alleen nog maar verbrande zalm hebt gegeten!

    Naja, spreek je nog wel (als ik gg heb gezien ofzo)..

    Xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lafayette

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2009

I am Back

05 November 2008

Fight Song

15 Oktober 2008

Ragin Cajuns

26 September 2008

Still no coach

13 September 2008

Goodbye Coach
Milou

Actief sinds 29 Juli 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 14497

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: